Desna Misao

09 ÐÐ, 2009

Гранд Б92 Србија

Kulturna politika — Аутор desnamisao @ 20:59

Пише: Милан Дамјанац

 

       Гледајући телевизију за време празника, приметио сам велику рaзлику између српске програмске шеме и програмских шема околних, ако хоћете и свих западних земаља. Сам поглед на програм наших телевизијских станица говори о тужном стању српског идентитета и непостојању културне политике. Упоредимо само хрватске медије са српским и наћи ћемо јако мало сличности. Док се на хрватским медијима слави национализам и национални идентитет, на нашим се слави анационалност, те у том контексту имамо и телевизије које се баве искључиво пропагирањем мржње према сопственом народу, док се у исто време боре против нетолеранције.

Да све може бити другачије, показује светао пример телевизијских мрежа наше браће из Републике Српске. На овим каналима могли смо да пратимо углавном поучне емисије које се баве српском културом, вредностима и празничним обичајима, могли смо погледати квалитетне домаће и стране филмове, чути изворну српску музику, епску поезију, чак и гусле. Могли смо видети српску народну ношњу , чути трубаче, уживати у народним играма.

За то време, на нашим каналима, могли смо видети програмске шеме у којима је главно место заузимала Гранд продукција и разноразне емисије потпуно нејасног карактера, попут оне на Б92 која је била посвећена исламу. Далеко од тога да писац ових редова има нешто против ислама и муслимана у целини, али је невероватно да се за време празника који слави велика већина грађана Србије, телевизијски термин посвети обичајима друге верске групације. Уколико сте помислили да је то све, преварили сте се. Уочи празника, на поменутој телевизији, имали смо прилике да одлгедамо филм са хрватским преводом. Замислите шта би се догодило у Хрватској када би на телевизији био приказан филм са српским преводом на ћирилици?  Не треба ни трошити речи о третману српских певача у Хрватској и хрватских у Србији. Ваља само споменути да је у Хрватској тужен један радио медиј пошто је на захтев једног слушаоца пустио песму Мирослава Илића у којој спомиње српско село. Приватна тужба је образложена нанесеним душевним болима које је проузроковала песма српског аутора. А ми само и даље певајмо гас, гас.

На сам дан Божића, на телетексту споменуте телевизије, могли смо прочитати да је данас празник који празнује мањи део хришћана, те да је већи део хришћанског света Божић већ прославио по правом календару . Ова опаска на крају празничне честитке је у току дана исправљена. Писац ових редова не може, а да се не упита по којем основу је примерено да се коментаришу унутрашња питања цркве и обичаји верника? Није ли управо овакво понашање споменуте телевизије пример нетолеранције, није ли ово увреда за православне вернике у Србији, а и шире?

        Сада би био ред да се позабавимо и Гранд продукцијом. Постоји мишљење да је стара српска музика, под којом подразумевам и кафанску музику новијег датума, одраз сељачког менталитета. Коришћење израза сељак у негативном смислу смо наследили из периода комунизма, када су српски сељаци плански сељени у градове ради индустријализације у претежно пољопривредној земљи. Ова потпуно нерационална одлука довела је до пропасти српско село, а једна од функција борбе против сељака је била њихова сатанизација. Тако су они од носилаца српства и државе, који су захваљујући пољопривреди одшколовали своју децу која су касније чинила политичку елиту Србије, доживели да их називамо руглом народа, неукима, носиоцима српског шовинизма и некултуре. Једино што нису успели да објасне јесте следеће- по чему се, у културном смислу, разликује српски сељак од америчког фармера? Сељак је сељак. Једино код Срба није тако. Кад бисмо заиста били у праву, морали бисмо и већину Швајцараца прозвати сељацима, међутим, ти "сељаци" живе много боље него што ћемо ми икада живети.

 

Да је овај потез био потпуно нерационалан, видимо на примеру Београда, који данас има два милиона становника, док су села потпуно опустела, и то у земљи која би могла да живи искључиво од пољопривреде! Тако се они који остају на селу и мањим градовима називају сељацима од стране грађана, такође бивших сељака. Наши грађани  су стога чинили све како би се разликовали од тих сељака или како их једна опозициона партија данас назива, руралаца. Резултат видимо. На телевизији можемо видети/чути искључиво турбо-фолк и електронску музику. Дакле, Тома Здравковић је оличење сељачке музике, али су зато Тина, Мина, разноразне Африке и сличне, оличење урбане Србије. Човеку је довољно да преслуша стихове те модерне српске музике. Полуголе девојке (а некада и голе) без икаквог певачког талента, уз мешавину разноликих музичких праваца, певају о голим грудима, задњицама, преварама и сличном. Вредности које се пропагирају кроз овакву музику су видљиве на улицама наших градова. Полуголе девојчице, које већ од основне школе почињу да личе на своје идоле, младе спонзоруше и искусни спонзори, успешни бизнисмени . Противљење сваком моралу и пропагирање разврата јесу главне поруке ових узвишених стихова.


 

Друга варијанта је да се клатимо  на електронској музици уз неки опијат, чиме бисмо истакли разлику између грађана  и сељака.

Истина је да се нове генерације морају васпитавати у духу српске традиције и моралних вредности. У супротном, немојмо се стално жалити да су други криви за нашу неспособност и за стање у којем је наша омладина.      

 

    


Коментари

  1. Ono sto je ocigledno jeste da je nas televizijski program uzasavajuc. Jedine televizije koju jos uvek cenim su Avala i tv Vojvodina.Potpuno sam se razocarala u B92 koji su mi bili No.1
    Gde su oni divni Bozicni filmovi koje svi zelimo da gledamo za vreme praznika...NEMA.
    Nasuprot tome...ono cega ima u izobilju jeste upravo nas Grand idiotizam. Mogu slobodno tako da ga nazovem jer sam neko ko se uzasava te muzike. Postujem svaciji ukus...ali samo izrazavam svoj stav.
    Ono sto mi se u ovom tekstu nikako nije svidelo je to sto si generalizovao stvari. Nisu svi ljubitelji elektronske muzike ili njoj slicne, na opijatima!!!!!
    Pozdrav!

    Аутор marry — 09 ÐÐ 2009, 22:37

  2. @marry

    Samo da razjasnim oko elektronske muzike. Nemam apsolutno nista protiv elektronske muzike, vec sam samo u kontekstu price hteo da istaknem da ne stoji podela po kojoj oni koji je slusaju jesu veci gradjani od onih drugih koji slusaju neku drugu vrstu muzike. Postalo je uobicajeno da se kaze "ja slusam haus, posto sam ja u trendu, a ti si seljak" i td. Nista drugo. Naravno da ne mislim da svi koriste opijate.
    Puno pozdrava!

    Milan Damjanac

    Аутор desnamisao — 09 ÐÐ 2009, 22:57

  3. e, ako si ovo napisao.
    svaka ti je na mestu.
    slazem se u potpunosti.
    pozdrav.

    Аутор flomaster — 10 ÐÐ 2009, 13:25

  4. To је стање ствари...Немам ништа да додам...Свака част Дамјанац!

    Аутор Ненад — 10 ÐÐ 2009, 14:02

  5. slazem se u potpunosti,ali takodje moram da kazem npr,ja idem u XII beogradsku gimnaziju i mogu da primetim da se sve vise mladih vraca starogradskim pesmama,nadam se samo da ce se tako nastaviti,jer ta muzika je predstavlja sustinu srpskog naroda,jer je vecina pesama nastala za vreme uspona srpskog izvornog nacionalizma od oslobodjenja od Turaka do kraja prvog svetskog rata,sve vise mladih izlazi u skadarliju(koja je takodje u opasnosti posto se u njoj prave razni klubovi i kockarnice sto mi se gadi,tako da se nadam da ce ta moja generacija i ove mladje moci nesto da urade po ovom pitanju

    Аутор Mihajlo — 12 ÐÐ 2009, 00:52

  6. Одличан коментар који говори о тужној збиљи нашег идентитета.
    Док други учвршћују свој национални идентитет ми га разграђујемо. И то није случајно из следећих разлога:
    1. разлог је нечија глупост али да неко ко је у сфери културе глуп доноси одлуке не може да буде случајно већа најобичнија саботажа неких који нам не мисле добро. Нажалост наше институције су препуне србомрзаца и страних агената.
    2. Свесно негирање идентитета у циљу додворавања некоме ко мрзи Србију и србе а циљу прибављања личне користи. Е овде имамо реч о најобичнијој издаји. У другим државама би веђала бина препуна таквих а код срба и у СРбији такви ће добити награде, признања а богме неки од њих и министарске фотеље.
    Решење је просто:
    све такве појединце који руше идентитет Србије и срба и који раде у корсит српске штете треба јавно жигосати и то не у рукавицама већ по имену и презимену.
    Рецимо пример српског писма, односно ћирилице. Добро би било направити сајт неписмених фирми (чији су сајтови званична документа на латиници која није српско писмо) и појединаца (који не поштују ћирично писмо. За фирме бојкот ако им је назив латинични плус на стуб (сајт) рсама.
    Коначно и ми морамо да се научимо како то раде у свету или нас једноставно физички и духовно неће бити.

    Аутор Милош — 12 ÐÐ 2009, 00:52

  7. ЈА САМО МОГУ РЕЋИ ДА МИ ЈЕ ДРАГО ДА ПОСТОЈЕ ЉУДИ КОЈИ ОВАКО РАЗМИЉАЈУ!!! МОЈЕ ВЕЛИКО ПОШТОВАЊЕ ПРЕМА МИЛАНУ ДАМЈАНЦУ И СВИМ ИСТОМИШЉЕНИЦИМА!!!

    Аутор ФИЛИП — 12 ÐÐ 2009, 00:53

  8. svaka čast milane!
    tužno je što se reč NACIONALIST (NACIONALIZAM) poistovećuje sa nečim sramnim, nedemokratskim... ja živim u crnoj gori-pa se čak i ovde (kao srpkinja)osećam kao nacionalna manjina. ....ali, valjda nam je takva sudbina

    Аутор živana — 12 ÐÐ 2009, 01:10

  9. cinjenica je da su mediji u srbiji okrenuti ka profitu i svemu onom propratnom{nemoralnim vrednostima}ali to nije sve oni ubijaju sve ono sto je iloe vredno u ovoj drzavi ponos i tradiciju ljudi bavite se umetnickim stvaralastvima,postuljemo tudje ali nase se nesme zapostaviti borba je pred nama pozdrav svim pravim domacinima

    Аутор boba — 12 ÐÐ 2009, 01:28

  10. што се тиче ТВ програма...

    Ја ретко кад гледам телевизију, из следећих разлога:
    1. Присуство иритантних, извештачених, усиљених, роботских новинара.
    2. Присуство људи који би да на било који начин да привуку пажњу.
    4. Изложеност нападима пропаганде за време филмова. Усред филма, када се свест удубљеје у неки уметнички садржај, када се препушта разним осећањима, такав тренутак користи се за десетоминутне рекламе.
    5. Уплетеност политичке пропаганде у разне садржаје.

    што се тиче музике, дроге, предрасуда...

    Ја на пример пуштам електро,
    а слушам и све и свашта друго, између осталог и народну музику. Ту је и класика, рок, понекад и духовна православна музика.
    "Херувимск песма" у извођењу Павла Аксентијевића једна ми је од омиљених песама.

    Не дрогирам се, ако ту не убрајамо пиво и цигаре.

    Када је реч о музици, и свакој другој уметности,
    ја сам за слободу, а против жанровских, културних и националних затуцаности.

    што се тиче антисрпства...

    Мислим да је глупо причати о читавом једном народу било у добром, или лошем смислу, о било ком народу да је реч. Такве генералне оцене су увек непотпуне, шупљикаве, непрецизне.
    Рекао бих да ту важи "правило је да нема правила".
    У том смислу глупо је и антисрпство, као и нпр антихрватство.

    што се тиче културне политике...

    Мени се чини да српско православно наслеђе треба да се чува, али не и да се намеће.

    Аутор Ђорђе — 12 ÐÐ 2009, 01:49

  11. Daj ljudi sta se primate i vi...Da li ste slepi? Glupi?
    Pa nase televizije su se prodali za pare (ne sve,ali vecina) i one su placene da nam sruse nacionalni identite,nacionalnu svest, da sami stvorimo sliku o sebi da smo losi,propali,nizasta... ali... AKO UDJEMO U EVROPU (posto smo sada u aziji) onda cemo svi da postanemo dobri,lepi,pametni "GRADJANJI" Srbije, a ne SRBI!!
    Dakle batalite se nase televizije,i citajte knjige,ne dajte da vas lazu i obmanjuju laznim cinjenicama i nekim glupim tracevima z bolju buducnost u evropu...

    Аутор Aleksa — 12 ÐÐ 2009, 02:39

  12. Свака част!

    Пишем из Бањалуке, и желим да кажем да смо управо о овој проблематици о којој си ти писао, и ми смо у кући расправљали за вријеме Божићних празника. РТС својим програмом није чак ни наговијестио да је вријеме празника..и то НАЈРАДОСНИЈЕГ ХРИШЋАНСКОГ!
    Док је РТРС (Радио телевизије Републике Српске) три дана Божића непрестано пуштала све могуће репортаже, из наших села, са Косова, Свете Горе, преносила литургије из цркава и храмова из Реп. Српске, Русије итд. Три дана су водитељи централног дневника поздрављали са Мир Божији, Христос се роди!
    А на РТС-у је на први дан Божића прво ишла вијест о сукобу око гаса, па о преговорима у Бриселу, па тек онда о Божићу...СРАМОТА!!! Ми нисмо могли вјеровати о чему се ради!
    Само могу да вам кажем једно: Онај ко не воли своје, лаже да воли туђе!!
    А велики дио Срба жртвује свој национални и вјерски идентитет, како би се додворила другима (посебно муслиманима и Хрватима), одриче се својих обичаја и националнх осјећања, у неоправданом страху да ће то овом другом сметати...па то је страшно! Чиме су они заслужили нашу пажњу и наклоност?
    У Сарајеву сам због посла често (нажалост:)), тамо је као на Блиском Истоку, турцизам 100%, у Бањалуци опет српске заставе на сваком кораку, храмови, цркве, у Мостару катедрале итд. Једноставно, да би у таквом окружењу остао свој, Србин, православац-мораш заиста да волиш и поштујеш своје, да славиш и обиљежаваш.
    Зато ја мислим, (само не желим да наиђем на вашу осуду) ви у Србији морате да постанете свјесни да дајете превише простора сепарацијски орјентисаним групама. Морате да заокружите национални и вјерски простор, а то се најбоље постиже посредством медија.
    Хрвати су најбољи примјер, јер знам масу Срба који живе у Загребу и славе католички Божић, а Србији било ко коме је баба била католкиња не слави православни.
    Ми смо Срби и треба да будемо поносни....
    шта има љепше од тога када знаш ко си и у шта вјерујеш..

    Поздрав из РС!

    Аутор Бањалучанка — 12 ÐÐ 2009, 03:06

  13. Милане, имам прилику да понекад прочитам понеки твој текст, некад овде, некад преко фејсбука.

    Наиме, ово што си ти написао, у суштини описује основне проблеме Српске заједнице, српске културе и идентитета (и наравно можемо додати и Белу Кугу, мада и Бела Куга потиче због урбанизације).

    У суштини, сви ти проблеми показују на пар ствари. А то су, да Србија нема (или политичари не желе) да се бори против расула идентитета који је настао након распада Југославије. Потребно, за Српски народ, је да се обнови наш идентитет, али институције немају довољну подршку или моћ да на то утичу. Друго, то показује слабљење традиционале иституције која је вековима чувала Српски идентитет, наиме, Српска Православна Црква.

    И шта је остало? Остао је утицај расулог капитализма, који без контроле државе, неумерено једе дјелове Српског друштва и наравно, идентитета.

    Аутор Marinko — 12 ÐÐ 2009, 06:12

  14. Страшно..жалосно...али истинито.

    Аутор петковић александар — 12 ÐÐ 2009, 07:48

  15. Браћо, лепо то што смо изанализирали, закључили. Уосталом, тога смо сви свесни!

    Право питање је ШТА ЋЕМО САДА ДА УРАДИМО?

    Аутор Радослав Малеш — 12 ÐÐ 2009, 11:35

  16. Sve si rekao,bravo care,ovo sto si ti napisao treba 24 casa dnevno vrteti na rts-u,da se tamo nadju prave stvari .
    kada nam je i SANU-u zakazao.
    jos jednom bravo!

    Аутор Marko — 12 ÐÐ 2009, 12:51

  17. Delimicno se slazem sa textom...
    Naime, upravo ti Grandovski programi su bili (i bice nazalost) najgledaniji za vreme NG praznika na tv PINK kao i prethodnih godina, uvek iste face, iste pesme, isti scenario, samo mozda drugacija odela (mada su neki obukli cak i ista).

    Uzecemo primer B92 kao ''nuznog zla'' u celoj ovoj prici. Tacno je da nije bilo bozicnih filmova kao prosle godine, ali takodje nije bilo samo islamskih emisija vec i dokumentaraca sa National Geographic-a o Bogu i postanju sveta, tako da je B92 u svakom mogucem pogledu bolja od TV Pink koja kao propagira neko kvazi srpstvo kroz turbo-folk i Kursadzije iz godine u godinu...

    RTS je imao najbolji program, pustao je NG filmove (medju kojima su mnogi bozicni, zatim filmovi tipa Sam u kuci itd..), koji su bili medju najboljim na TV-u, pustao je liturgije i u ponoc i ujutru kao i prenos NG koncerta iz Beca.
    RTS je uveo RTS Digital, prvi u regionu, tzv.kulturni kanal sa muzickim i dokumentarnim programom o ozbiljnoj tj.klasicnoj muzici koji u ovom textu nije pomenut amabas ni u jednom kontekstu.

    Po meni najbolji NG program je imala tv FOX iako nije imala dokumentarne niti kulturne emisije, ali filmski program je bio na nivou zbog mnogih istorijskih filmova.

    Ostale tv ne bih komentarisao jer ih nisam pratio...

    Slusam pop i elektronsku muziku, ali sam takodje vaspitavan u skladu sa pravoslavljem tako da to o cemu autor govori da su svi narkomani koji slusaju house ili electro muziku nije tacno.

    Jednostavno to u ovom momentu predstavlja jedinu ''normalnu'' muzicku alternativu (plus rock koji bas i ne preferiram).
    Zasto bismo uostalom slusali u izlascima pesme od Lepe Lukic, Miroslava Ilica i druge. Mislim da je takva muzika zastarela, ne po kvalitetu, nego zbog toga sto je zamenjena srpskom modernom muzikom. Uostalom pitajte ljude koji slusaju turbofolk da li vole starogradsku muziku?!
    Privatno ne volim da cujem narodnu muziku, kao ni moji ukucani, ali to nije slucaj sa npr.duhovnom muzikom tipa Divna Ljubojevic, Slobodan Trkulja i sl.

    Toliko, pisacu jos kada budem imao vremena.

    Losthero

    Аутор bojan — 12 ÐÐ 2009, 13:19

  18. Jos jedna stvar:

    Ne dozvolite da vas vaspitavaju i produhovljavaju televizija i mediji!

    Аутор bojan — 12 ÐÐ 2009, 13:24

  19. Прво, желим да се захвалим свима на похвалама и да изразим наду да ће се ствари у Србији променити набоље те да ће културна баштина овог народа добити заслужено место које јој и припада. Такође, драго ми је да је овај текст изазвао толико полемике, пошто сматрам да је добро да се чују различита мишљења о овом горућем питању.
    Сада ћу само укратко одговорити на нека од постављених питања и изражених недоумица. Електронску музику сам споменуо у јасном контексту и то сам у једном од првих коментара већ образложио, тако да нема смисла да се понављам, али укратко: не, не мислим да се сви који је слушају дрогирају већ сам је споменуо у контексту више и ниже друштвене прихватљивости.
    Лично слушам староградску, народну под којом не подразумевам турбо фолк, етно музику како је данас зову, а уствари духовну православну, слушам гореспоменутог Слободана Тркуљу, Павла Аксентијевића и тд, домаћи рок, пре свега Рибљу Чорбу и Ван Гога, повремено блуз и наравно, класичну музику.
    Ја сам овде говорио о пропагирању сопственог духовног наслеђа, сопствене културе и уметничког стваралаштва. Као што свака национална заједница има право да испољава сопствену културу и обичаје, и да на својим каналима гледа емисије о томе, тако и српска нација треба да прво поштује своје, па тек онда да воли туђе. Уколико сами себе не поштујемо, нико нас други неће поштовати.
    Искрен да будем, нисам гледао емисије о Богу на Б92 пошто сам поучен прошлогодишњим искуством када су за време Божића пустили емисију која оповргава библијска учења решио да сличне прескочим. Наравно да немам ништа против оваквих емисија, али не разумем потребу да се емитују за време празника. Емисија о обичајима и традицији готово да није ни било. Овде се унапред ограђујем, пошто нисам имао прилике да пратим и РТС дигитал.
    На крају, кратак одговор на тврдњу да је староградска музика застарела и замењена модерном српском музиком. Ја сам, дакле, овде говорио о културној политици коју треба да спроводи озбиљна држава и нисам се бавио музичким укусима, пошто о њима нема сврхе расправљати. Оно понашање које се намеће преко медија истовремено је и пожељно. Дакле не, не сматрам да је изворна народна музика застарела, као што не сматрам да ју је заменила модерна српска музика. У тој музици, мелодија је или грчка или турска, девојке су нажалост наше, као и садржај текстова. Мени смета њено наметање, не смета ми онај који је слуша. У крајњој линији то је слободан избор сваког човека, међутим иамјте у виду да се иза сваке музике крију културне и моралне вредности које се намећу.
    Пуно поздрава свима, и још једном хвала на похвалама. Трудићу се да будем још бољи.

    Милан Дамјанац

    Аутор desnamisao — 12 ÐÐ 2009, 14:57

  20. Placi Srbijo,placi.
    Kako je malo potrebno da bi nisko pali,a mnogo da bi se uzdigli i povratili ono za sta su nasi preci zivote dali!

    Аутор Nikola Vujadinov — 12 ÐÐ 2009, 16:04

  21. Moramo se boriti protiv ustasa!!!

    Аутор Srbin — 12 ÐÐ 2009, 18:10

  22. Malo toga moze da se doda ako procitate sve komentare.Ono sto je meni skoro kroz sve tekstove privuklo paznju je upravo jedinstvena miso koja se provlaci ,na ovj ili onaj nacin,gde je ta velika duhovna vrednost koja treba da nas pokrene.Ko je to ko ce ovaj narod povesti putem kojim cemo se vratiti svojim korenima u buducnosti.Bez obzira na razlike u ukusima,nama nije omogucena osnovna sloboda da biramo program koji zelimo jer nije omoguceno ni postojanje takvog programa.Iza koga ili cega se krije ta mocna sila koja se oglusuje o nase zelje.Mozda ce zvucati pretenciozno ali ja cu se usuditi da kazem ma koliko osuda dobila da je stit te sile nasa Pravoslavna crkva.Svestanstvo koje se,cast izuzetcima,povelo mocnicima pa se utrkuje ne u poboljsanju duhovne zrelosti svog naroda vec u materijalnim dobrima za sebe same.Ne mozemo mi od drzave ocekivati duhovnost ali od crkve mozemo.Ona je te jedinstvena sila koja nas povezuje bez obzira na ukuse,razne programske komercijalne i manje komercijalne seme.A sta je uradjeno na modernizaciji crkve - nista.Cime mi mislimo da privucemo nase mlade i najmladje kada nemamo skoro nikakvu edukaciju,pocevsi od jaslica.Sve je prepusteno pojedincima.Dacu svoj licni primer, koji stalno ponavljam,
    trezeci resenje- kako vaspitno uticem na svog unuka kada moram da mu kazem da vaspitacica laze da je on postao od majmuna.U kakvog coveka,u kakvog Srbina on sutra raste? Zapitajte se i vi najpre nad svojom mladezi a o sirini da ne govorim.Sta smo im mi to pruzili da su oni odbili?Sta im nude drugi,ili kako kazete namecu,sto su prihvatili?Molim Vas da se pri tome vodite cinjenicom da smo u 21-vom veku i nemojte da ocekujete da ce se vreme vratiti ili da cemo nesto mozda nadoknaditi.Odavno je bio poslednji cas da spasemo sto je preostalo od ovog naseg naroda.

    Аутор DANIELA Maric — 12 ÐÐ 2009, 19:12

  23. Мени је драго што је овај текст написан ћириличним писмом, што је основ за очување наше културе и традиције а жао ми је што су коментари писани углавном латиницом. Нико од нас не очекује да се времена врате, већ морамо да видимо шта даље, свако мора да се труди да нашу културу и традицју приближи свима, да се бавимо освешћавањем нашег народа. Налазимо се у тешкој али надам се не и безазленој ситуацији, имамо две крајности које ја неби ни под наводницима називао "сељацима" и "грађанима" (мада разумем шта хоће да се каже) већ би их поделио у плаве и жуте. Они су на један начин крајности а на други, они су идентични (немају ни једни ни други никакву националуну свјест). Шта је још најцрње од свега, сутра се чека наша, ПРАВОСЛАВНА НОВА ГОДИНА, а прекустра је радни дан!? АЛООООО!? ИМА ЛИ КОГА!? ЧУЈТЕ НАШУ БОЛ! А можда би требали да упутимо молбу да за кинеску нову годину не радимо једно, 2-3 дана. Глобализација па је католичка нова година међународна, па је нама наметнуто и ми се веселимо, правимо дочеке, ватромете, не радимо 3 дана а НАША, ШТА ЈЕ СА НАШОМ ВЕРОМ?! Људи, ширмо ПРАВОСЛАВЉЕ а са њим и СРПСТВО! Освести те људе око вас....ма не могу више да пиешем, изнервирах се!

    Аутор Минђушар — 12 ÐÐ 2009, 21:32

  24. Потпуно се слежем са целим текстом и драго ми је да је неко коначно нешто и написао на ту тему.
    Ја нисам приметила све те ситнице које си поменуо јер сам углавном у време празника гледала стране канале. Оно што јесам приметила да је ове године било далеко мање емисија о нашим обичајима, а било их је ранијих година, значи није да их немају негде у архиви. Од домаћих канала ја сам једино, опуштено у кругу породице, могла да гледам управо тај Гранд. Наравно не из разлога што нешто много волим ту музику, него што су те "певачице" ипак много мање голе и много мање стењу и уздишу од "глумица" у филмовима и серијама које су наши канали давали у време празничних ручкова и вечера. О најкрвавијем "новогодишњем" Рамбу да и не говорим. Зато за следеће празнике свима топло препоручујем нпр. РТЛ. Јесте да је у питању Хрватска телевизија али са укуском даје лагане празничне филмове које можете погледати породичо а да не црвените!

    Аутор Maraja — 15 ÐÐ 2009, 12:50

  25. Маријо, лепо што пишеш ћирилицом али лоше пишеш а још лошије мислиш, сматрам да ниси схватила поенту уопште. Да гледамо РТЛ или као ти стране канале!? Шта је сврха тога!? Ако ми је до гледања филмова за то постоје бољи начини него ширење католичанства и хрватске окупације СРБИЈЕ:::::

    Аутор Mindjusar — 16 ÐÐ 2009, 17:56

  26. Zamislite samo koliko smo nesvesni svojih prirodnih potencijala, kada je jos Arcibald Drajs, za zivota, govorio da Srbija strateski plan za razvoj treba da poveri svojoj poljoprivredi i svojim seljacima...a ne politickoj "eliti" koja je posle dve, tri godine studiranja u Francuskoj umisljala da je Bogom dana da predvodi narod. Narod, ciju je decu zavaravala vizijom uspesnog intelektualca u gradu...Ista ta lakoma deca su bila u prvim redovima na frontu za vreme Sv. rata, dok su je ta prvobitna vecina elite pisala stihove i zdravice u dijaspori...
    Toplo preporucujem da procitate "Cujte Srbi" od Arcibalda Drajsa.
    Problem lenjosti i nekriticnosti u narodnoj svesti dopustio je pojedincima da se obogate na racun stradanja Srba, i na racun nasih ispranih komunizmom mosgova...
    Pisao bih jos mnogo, ali mislim da je sve vec receno!!
    Ziveli!

    Аутор petar — 20 ÐÐ 2009, 11:21

  27. Петре, одлична књига, читао сам је летос први пут а сматрам да је то књига коју је потребно читати неколико пута у животу, уосталом као и Идиота али Идиота из других разлго..
    80 година после, све је исто а омладина поготово, од политичара нисмо ни очекивали да се промене....и моја препорука свима за ову књигу..

    Аутор Минђушар — 05 ФР2009, 16:48

  28. EJ PA OVO JE SUPER MISLIM .........NEMO SELJUTIS AL OVO JE SUPER ...!!!!!!!!!!!
    SVE STO VIDIM IZGLEDA KAO GLUPA KAD SE PROCITA AOVAKO IZGLEDA SMESNO........
    I VOLIM SEKU ALIKSIC VOLIM .NEMO DA JU JE NEKO DIRAO JA CU GA RAZBI TI
    MENE JE ND=ADIMEG ROKICA...
    JASNO VAM TO SAD ZAR NE IL CE DA VAM BUDE..........

    Аутор EMILI99 — 05 ÐÐ 2010, 08:31


Додај коментар

Додај коментар





Запамти ме

Powered by blog.rs